Richard Gere'li Sahtekar'dan ilham aldık ve sizler için keyifli bir sahtekarlar dosyası hazırladık İşte sinemanın can verdiği, bizim için eğlencelik ve zararsız düzenbazlar
Sahtekarlýk ve dolandýrýc&yacut e;lýk kavramlarý maceradan komediye, korkudan drama tür ayýrt etmeksizin birçok filmin hikayesinde yerlerini bulabiliyorlar Sinema tarihi, bu hafta vizyona giren Sahtekar filmi gibi birçok dolandýrýc&yacut e;lýk ve düzenbazlýk hikayesi ile dolu
Gündelik hayatýmýzda karþý karþýya gelsek ürkeceðimiz, belki de kendimizden olabildiðince uzak tutmaya uðraþacaðý ;mýz bu düzenbaz karakterler, beyazperdenin büyüsü altýnda bize zaman zaman heyecanlý zaman zamansa komik anlar yaþatarak bizim için neredeyse unutulmaz bir hal alýyorlar Sinema tarihinin, özellikle de eski dedektif ve hýrsýzlý ;k filmlerinin birbirinden düzenbaz karakterlerle dolu olduðunu biliyoruz Ancak hiçbir karaktere haksýzlýk etmek istemeyerek ilk aklýmýza gelen en gözde sahtekarlardan birkaçýný anýmsamak istiyoruz
Mrs Doubtfire: Ona Hak Vermemek Elimizde Deðil
????: Web Hattı - Türkiyenin En Güncel Forumu /sinema-tv-tiyatro/128865-sinemanin-unutulmaz-sahtekarlari.html
Chris Columbus yönetmenliðindeki Mrs Doubtfire, vizyona girdiði dönemde ortalýðý resmen kasýp kavurmuþtu Karýsýndan ayrýldýktan sonra çocuklarýný her gün görememekten þikayet eden bir babanýn, çözümü kýlýk deðiþtirerek çocuklarýna bakýcýlýk yapmakta bulmasýný anlatan film, aslýna bakarsanýz tam bir sahtekarlýk hikayesiydi
Baþka biriymiþ gibi davranarak hem karýsýný hem de çocuklarýný uzun bir süre resmen ayakta uyutan Daniel Hillard, diðer adýyla Mrs Doubtfire, belki sinema tarihinin bugüne kadar gördüðü en sempatik, en sevecen sahtekarlardan biriydi Hikayesine kapýlmamak, içten içe ona hak vermemek elimizde deðildi Aday olduðu sene En Ýyi Makyaj dalýnda Oscar Ödülü’nün de sahibi olan film, bir insanýn makyaj yoluyla nasýl baþka bir insana dönüþebileceðini de kanýtlayarak sinemanýn kendi içinde barýndýrdý ;ðý sahtekarlýk potansiyelini de gözler önüne sermesi açýsýndan ayrý bir önem taþýmaktayd&yacut e;
Sýkýysa Yakala: Uluslararasý Bir Sahtekar
Frank Abagnale Jr’ýn gerçek hayat hikayesinden esinlenerek çekilen Sýkýysa Yakala, vizyona girdiði sene sinema tarihine unutulmaz bir düzenbaz daha kazandýrmýþ ;tý Kýlýktan kýlýða girerek, kendi eliyle tasarladýðý sahte çekleri bozduran Frank Abagnale Jr, FBI ajanlarýný dahi çileden çýkaran uluslararasý bir sahtekardý
Yaptýðý her ne kadar ahlakdýþý olsa da, film Frank’in çocukluðundan, babasýyla olan iliþkilerinden örnekler verip, karakteri esprilerle süsleyerek gene yapacaðýný yapýyor ve bu sahtekarý bizim için oldukça sevimli bir karaktere dönüþtürüyordu Beyazperdede gördüðümüz birçok sahtekar gibi çapkýnlýð&ya cute;yla da öne çýkan Frank Abagnale Jr, yaptýðý türlü numaralarla sinema koltuðunda oturan izleyicileri resmen þaþkýnl&yac ute;ða uðratmaktaydý Hikayenin karakterin gerçek yaþam öyküsüne dayanýyor olmasý ise, Frank’in çevirdiði dümenlere fazladan gerçeklik payý katýyor ve bu durum karakterin düzenbazlýðý ný daha da þaþýl&yacut e;r kýlýyordu
Ufak Sahtekarlýklar: Sýradýþ&ya cute; Bir Dolandýrýc&yacut e;lýk Öyküsü
Ufak Sahtekarlýklar da Woody Allen tarafýndan canlandýrýlan Ray, altýndan kalkmaya çalýþtý&et h;ý düzenbazlýklarý eline yüzüne bulaþtýran karakterlerin en unutulmazlarýndan olsa gerek Banka soymak niyetiyle bankanýn yanýndaki dükkaný kiralamasý baþlý baþýna bir komedi unsuru olmanýn yaný sýra Ray’in düzenbazlýðý na da apayrý bir absürtlük katmakta
????: Web Hattı - Türkiyenin En Güncel Forumu
http://www.webhatti.com/showthread.php?t=128865Banka soymak için kiralanan bu dükkanda sadece düzenbazlýklarýn ý örtbas etmek için satýlan kurabiyelerin ülke çapýnda üne kavuþmasý ise Ray’in sahtekarlýðý ný daha da absürt hale getiriyor belki de Dahasý banka soygununu yüzüne gözüne bulaþtýran Ray’in kurabiye satýþýndan kazandýðý çuval dolusu paraya raðmen hala küçük çaplý sahtekarlýklarýn a devam etmeye çalýþmasý onu ehlileþtirilemeyen bir düzenbaz olarak kodlamamýza neden oluyordu Woody Allen’ýn kendine has oyunculuðuyla tam anlamýyla özgün bir sahtekar karakterine dönüþen Ray, bütün bu sebeplerden dolayý sinema tarihinin en absürt düzenbazlarýndan biri olarak anýlmayý hak ediyor
Maverick: Ünlü Bir Kumarbaz
Hile, sahtekarlýk ve dolandýrýc&yacut e;lýk dendiðinde ilk aklýmýza gelen karakterlerin kumarla yakýn bir baðlarý oluyor Bu nedenle de beyazperdenin son zamanlarda gördüðü en düzenbaz karakterlerden bahsederken Mel Gibson’ýn Maverick'te canlandýrdýð ý ünlü kumarbaz Bret Maverick’i es geçmemek gerek Bret Maverick, kumarbazlýðý yla, çapkýnlýð&ya cute;yla ve karizmatikliðiyle öne çýkan bir karakter olmakla beraber, film boyunca çevirdiði küçük sahtekarlýklarla da para kazanmanýn yollarýný arýyor
Bu küçük sahtekarlýklar içinde en unutulmazý Kýzýlderili dostu ile çevirdiði ortak dolap olmalý Bir Rus tüccarý para karþýlý&et h;ý Kýzýlderili avlamaya ikna eden ikilinin, Bret’i Kýzýlderili kýlýðý ;na sokmasý ve vahþi bir hayvan gibi ormana salmasý filmin en komik sahnelerinden birine vesile olmaktaydý Aslýna bakarsanýz Maverick, sadece Bret Maverick’in düzenbazlýklarýy la ilerleyen bir film de deðil Filmin içindeki her karakter birine kazýk atmak için ortam kollayarak, kendi çapýnda küçük dolandýrýc&yacut e;lýklar yapmaya uðraþmakta Bu yüzden de içinde barýndýrdý ;ðý sayýsýz dolandýrýc&yacut e;lýk öyküsüyle Maverick, sahtekarlýk dendiðinde akla gelen en eðlenceli kumarbaz hikayelerinden biri
Kirli, Çürük ve Adi: Onlarý Kim Unutabilir?
Steve Martin ve Michael Caine tarafýndan canlandýrýlan kadýn avcýsý sahtekarlarý hatýrlar mýsýnýz ? Aslýnda onlarý nasýl unutabiliriz demek daha doðru olur sanýrým Kirli, Çürük ve Adi, tüm zamanlarýn en komik dolandýrýc&yacut e;lýk hikayelerinden biri olmalý Film, bulunduklarý kasabanýn iki dolandýrýc&yacut e;ya dar geleceðini anlayan Freddy Benson ve Lawrence Jamieson adýndaki iki sahtekarýn Amerika Sabun Kraliçesi Janet Colgate’i dolandýrmak üzere iddiaya girmelerini anlatýyor
Freddy ve Lawrence’ýn Janet Colgate’in kalbini çalmak ve onu dolandýrmak için bin bir numara çevirdiði film, her ikisinin de bir kadýn tarafýndan tongaya düþürülmesiyle sonuçlanýyor Böylelikle Kirli, Çürük ve Adi, sinema tarihinde sýkça deðinilen bir konuya da parmak basmýþ oluyor Tahmin edersiniz ki, baþta kara filmler olmak üzere sinema tarihine damgasýný vuran birçok filmde kadýnlarýn kötücül, sahtekar ve erkekleri kandýrmaya meyilli karakterler olarak tasvir edilmesi neredeyse bir sinema klasiði
Kirli, Çürük ve Adi, izleyenlere sonunda yaþattýð&yacu te; þaþkýnl&yac ute;kla, akýllarda yer etmiþ klasik sahtekar filmlerine de bir nevi göz kýrpan ve sadece bu özelliðiyle bile hatýrlanmaya deðer bir dolandýrýc&yacut e;lýk hikayesi
Yetenekli Bay Ripley: Sahtekarlýðý n Ürkütücü Yüzü
Patricia Highsmith’in romanýndan uyarlanan Yetenekli Bay Ripley ise bizleri o çok sempatik bulduðumuz sahtekarlardan uzaklaþtýran ve dolandýrýc&yacut e;lýðýn korkutucu yüzü ile baþ baþa býrakan bir film Ripley’in üzerine giydiði bir ceketle baþlayan sahtekarlýk hikayesi, onu ilerleyen günlerde cinayet iþleyeme kadar götürüyor Tom Ripley, hayran olduðu Dickie karakterini öldürdükten sonra onun kimliðine bürünüp, Dickie’nin ailesini ve niþanlýsýn ý kandýrarak yalanlar üzerine kurulu bir hayat yaþamaya baþlýyor
Tom’un cinayet iþlemeden önce kýlýk deðiþtirerek farklý bir kimliðe bürünmesi özünde Daniel Hillard’ýn Mrs Doubtfire’a dönüþmesinden pek de farklý deðil esasýnda Ancak Mrs Doubtfire’a ne kadar sempati duyuyorsak, bu filmde Tom Ripley’den o kadar ürküyoruz Bu noktada farkýna varýyoruz ki, sinema büyülü görsel dili sayesinde sahtekar karakterlerini istediði atmosferin içine oturtabiliyor gerçekten de Onlarý zaman zaman sevimli bir aile babasýna, zaman zamansa ürkütücü bir katile dönüþtürebiliyor Ýþte sinemanýn sahtekarlarý, beyazperdenin bu büyülü ýþýð&y acute; sayesinde kalýcýlaþ& yacute;yor ve zihnimizekazınıyo
yazı tıpınden kaynaklanan problem ıcın ozur dılıorum cozemedım bu sorunu cozebılırsem hemen deıstırcem ..